.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ازظرفیت های گردشگری تا تاریخی و ....
سواد کوه شمالی ؛ فرصت هایی که نباید نادیده گرفته شود
شمال نیوز : شمال نیوز : بسیاری از شهرها و روستاهای استان های شمالی از جمله شهرستان سوادکوه علی رغم ظرفیت بالاقوه ای که درون طبیعت جغرافیایی خود دارا می باشند، در تبدیل آن به فعل توسعه و پیشرفت شهری همچنان درمانده اند.....
سواد کوه شمالی ؛ فرصت هایی که نباید نادیده گرفته شود

شمال نیوز / علی میرزائیان  : بسیاری از شهرها و روستاهای استان های شمالی از جمله شهرستان سوادکوه علی رغم ظرفیت بالاقوه ای که درون طبیعت جغرافیایی خود دارا می باشند، در تبدیل آن به فعل توسعه و پیشرفت شهری همچنان درمانده اند.

از عمده ظرفیت های طبیعی این شهرستان تازه تاسیس میتوان به دامنه های سرسبز و جنگل های بکر و روستاهای گردشگر پذیر اشاره کرد که هر کدام از این موارد با مدیریت درست و برنامه ریزی مدون و طولانی مدت به فرصتی ارزشمند برای توسعه و شکوفایی اقتصادی و رفاهی هرچه بیشتر مردم منطقه می انجامد.

توسعه مناطق گردشگر پذیر

از مهم ترین و ارزان ترین در عین حال کوتاه مدت ترین اقدامات توسعه گردشگری شهرستان را میتوان در ابتدا به شناسایی ، بسترسازی و معرفی اماکن تفریحی و توریستی موجود برای گردشگران داخلی و خارجی ذکر کرد، طبیعت چند منظوره ای که شهرستان سوادکوه از آن برخوردار است و جنگل های پهن برگ را به همراه رودخانه و دریاچه ( سد ها ) در کنار هم جمع کرده از مهمترین نقاط عطف توریست پذیری شهرستان است.

وجود روستاهای تاریخی و بومی سازی

روستاهای سواد کوه شمالی عموما از لحاظ بافت روستایی و فرهنگ بومی مردم همچنان با سنتهای دیرینه مازندران همسو مانده اند و کمتر شکل و غالب سنتی خود را نسبت به شهرهای دیگر مازندران تغییر دادند . جای دارد روستاهایی با مرمت و بازسازی چهره ی ظاهری خانه ها ، سنگفرش ها و ساخت ابنیه و تندیس های تاریخی در خیابان های اصلی ، برگزاری مستمر برنامه ها و جشن های سنتی ، آماده سازی و فروش غذاها محلی و برنامه های دیگر نظایر آن ، ضمن ایجاد یک دفترچه راهنمای مصور از تاریخ و سنن این دیار پر رمز و راز در طول تاریخ ایران زمین ، محلی برای در آمد روستاییان و فروش محصولات آنان قرار گیرند.

 ایجاد بازار های محلی دائمی

بازارهای عرضه فرآورده های محلی و همچنین محصولات کشاورزی و دامپروری یکی از فرصت های مهم در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصاد شهرستان کوچکی همچون سوادکوه است.
ساخت بازارچه های دائمی با شکلی جذاب و امکانات مناسب ( نه بازارچه های موقت بدون امکانات رفاهی و نبود حتی سرویس بهداشتی برای متقاضیان) می تواند در تنظیم عرضه و تقاضای فرآورده های منطقه و آشنایی هرچه بیشتر مسافران از این محصولات و ایجاد شبکه های فروش به شهرهای دیگر خصوصا برای پایتخت 17 میلیون نفری کمک شایانی در توسعه اشتغال رده های مختلف سنی داشته باشد.
 

جذب سرمایه گذار

یکی از مهمترین عوامل توسعه شهر ها و روستاهای گردشگر پذیر و در عین حال محروم، جذب سرمایه گذارهای داخلی و خارجی برای فراهم آوری امکانات و مراکز مناسب و درخورشان ایران گردان و جهان گردان است.

ثبات مدیریتی به همراه مدیریت قوی و استقبال از ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی می تواند هم در عرصه های تولیدی و هم در ایجاد مراکز تفریحی ، سیاحتی یک امتیاز مثبت تلقی شود.

شهرستان سوادکوه شمالی در راستای توسعه و پیشرفت همه جانبه شهری و برای رسیدن به نقطه هدف، در حوزه های گوناگون، مانند: هتل داری ، ایجاد مراکز مدرن و مجهز تفریحی ، ساخت موزه و شناساندن مکان های تاریخی ، راه های ارتباطی و بازارچه های محلی نیازمند سرمایه های عظیمی می باشد که قطعا بدون کمک گرفتن از بخش خصوصی در این راه به نتیجه کاملی نخواهد رسید.

در این شرایط برای رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی ، مدیران ارشد شهرستان به همراه دیگر نهادهای تاثیرگذار می بایست نسبت به آرامش و ثبات سیاسی و حمایتی از سرمایه داران تمام اهتمام خود را به کار برند تا با جذب هرچه بیشتر سرمایه از خارج شهرستان بتوان در توسعه پایدار ، اشتغال موثر و پیشرفت همه جانبه  شهر گام های بلندی برداشت.

اگر موارد فوق جدی تر دنبال شود دور نیست زمانی که شهرستان تازه تاسیس سوادکوه شمالی تبدیل به یک شهر کاملا توسعه یافته و قطب تفریحی توریستی منطقه برای گردشگران داخلی و خارجی گردد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فرماندار 4 شهريور 1396
با سلام ، جانا سخن از زبان ما میگوئی
از نویسنده مقاله تشکر میکنم که به درستی مسیر چشم انداز توسعه
این شهرستان را ترسیم نمودند .
هر چند در رسیدن به این اهدف حنجره ما متورم شد و پیراهن ما پاره پاره
اما دوست عزیز همه اختیارات که با مدیر ارشد نیست
اگر به مدیر ارشد بود در ورودی شهر اسفند دود میکرد
ودرخروجی شهر آب پشت سر گردشگر میریخت
مگر شهرهای غرب استان برنامه مدون دارند که ما نداریم
رمز موفقیت این صنعت ایجاد زیرساختها و تقویت فرهنگ گردشگر پذیری است
ودیگر مطالب که در اینجا نمی گنجد . حضوری درخدمتنان هستم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.224 seconds.